letectví a foto

Návštěva letecké základny Chotusice u Čáslavi

18.05.2010 20:51

23. 4. 2010 jsem se zúčastnil prohlídky letecké základny Čáslav. Na tuto prohlídku jsem se dostal jako náhradník za účast ve foto soutěži Gripen Display Photo. Má fotka se ve foto soutěži umístila na 17. až 19. místě. Účast na prohlídce letecké základny jsem neočekával, ale jakmile se mi naskytla možnost leteckou základnu navštívit, tak jsem neváhal. Měl jsem možnost shlédnout prostory, kam se člověk jen tak nedostane.  Nemohu bohužel rozepsat, co vše jsem měl možnost vidět, ale alespoň zveřejním pár fotek.

 

v Gripenu

 

jeden z hlídačů letiště - Puštík obecný

 

sokolník s Orlem skalním

 

Raroch velký

  

V uvedený termín návštěvy bylo původně naplánováno letecké cvičení, nicméně kvůli chrlící islandské sopce Eyjafjallajokull bylo cvičení zrušeno. Díky přemísťujícímu se sopečnému mraku popela z chrlící sopky nad Evropu byl letecký provoz na Českou Republikou značně omezen a omezeny byly i vojenské lety. Proto jsem z letecké techniky na základně ve vzduchu viděl jen nácvik sestavy display pilota L-159 Alcy, přílet německého Tornáda a přílet jedné z posledních dvou létajících An-26 Armády ČR ze Švédska.

 

pojíždění L-159 Alca k tréninku display vystoupení

 

přílet německého Tornáda

 

německé Tornádo na stojánce

 

jedna z posledních dvou létajících An-26 v rámci AČR

  

Kolem poledne měla letět plnit bojové úkoly hotovost dvojice Jas-39 C Gripen, nicméně kvůli sopečnému mraku byl let hotovosti také zrušen.

Vyhledávání

Kontakt

Petr Bílý - letectví a foto