letectví a foto

Letiště Bahno Baška u Frýdku-Místku

25.03.2010 18:41

Tento týden jsem díky práci objevil malé, ale zajímavé letiště Bahno v Bašce u Frýdku-Místku, o kterém jsem neměl nejmenší tušení. Je to letiště, které využívají letečtí modeláři a piloti ULL letadel. Bohužel jsem letiště navštívil v pracovní den dopoledne a nezastihl jsem na něm žádný provoz.

 


 

Pár informací o letišti, které jsem našel na webu:

Občanské sdružení Pobeskydský aviatický klub, které si dalo za cíl obnovit rekreační a sportovní létání ve městě Frýdek-Místek a navázat tak na přerušenou tradici Pobeskydského aeroklubu Frýdek-Místek, který působil od začátku třicátých let na letišti Pod Štandlem ve Sviadnově. Jako jeho náhrada bylo v létech 1950-1953 vybudováno letiště v Místku Bahně. Mělo délku 950 m, šířku 150 m a bylo situováno ve směru sever - jih. Hangár byl postaven svépomoci pilotů, modelářů a studentů. V roce 1962 byla činnost na tomto letišti ukončena z rozhodnutí státní moci. Důvod? Blízkost nově budovaných kasáren pro raketové vojsko. Obnovené letiště má délku dráhy 450 m a je určeno jako vzletová a přistávací dráha pro ULL letadla do hmotnosti 450 kg. Nové neziskové občanské sdružení nese název POBESKYDSKÝ AVIATICKÝ KLUB Frýdek - Místek a sdružuje několik desítek aktivních členů a příznivců létání a modelářské činnosti.

 

 

 

 

 

Více o Pobeskydském Aviatickém Klubu Frýdek-Místek naleznete na www.pakfm.estranky.cz/.

 

Letiště naleznete zde odkaz na mapu.

Vyhledávání

Kontakt

Petr Bílý - letectví a foto